FAQ
Veel gestelde vragen
Op dit moment kan je alle specificaties en kenmerken van de woningen online op de website bekijken. Er worden 2 kijkmomenten georganiseerd op 22 en 24 mei 2025. Vanaf 22 mei 2025 zal het biedingsformulier online komen waarna je tot en met 4 juni 2025 de tijd hebt om een bod uit te brengen op de woning(en) van je voorkeur.
Nee, de appartementen hebben hiervoor een logies functie gehad en werden short-stay verhuurd. Het zijn dus bestaande appartementen en worden dus ook Kosten Koper verkocht.
Er worden 2 kijkmomenten georganiseerd op 22 en 24 mei 2025. Via het aanmeldformulier kan je je aanmelden. Op het formulier kan je aangeven wanneer je beschikbaar bent voor een bezichtiging, de makelaars sturen je vervolgens een definitieve uitnodiging zodra iedereen is ingedeeld in een tijdsvak. Zonder aanmelding is het helaas niet mogelijk om te bezichtigen. Let op, vol=vol.
Zorg ervoor dat je op het moment van inschrijven in het bezit bent van een Hypotheekverklaring. Hiermee krijg je tijdens de toewijzing voorrang op kandidaten die dit niet hebben. Een financieel adviseur kan je hierbij helpen.
Hiervoor verwijzen we je naar de verkooppocedure op de website.
De inschrijfperiode loopt tot en met 4 juni 2025. Vanaf 11 juni worden de kopers benaderd en krijgen een voorlopige koopovereenkomst aangeboden. De levering bij de notaris zal plaatsvinden zodra minimaal 70% van de appartementen onherroepelijk is verkocht. Onherroepelijk betekent dat er ter zake van een koopovereenkomst geen sprake (meer) is van opschortend- en ontbindende voorwaarden. Een exacte datum kunnen wij dus nog niet geven, dit is afhankelijk van hoe de verkoop gaat.
Voor de levering van de woning is een projectnotaris aangesloten, Van der Heiden uit Streefkerk. Het is niet mogelijk om de levering elders plaats te laten vinden. Voor de hypotheekakte ben je wel vrij om een andere notaris te kiezen al kan dit natuurlijk wat verwarrend zijn.
Alle appartementen worden verkocht inclusief complete inboedel, dit wil zeggen precies zoals ze er nu bij staan dus inclusief meubilair en stoffering maar ook inclusief alle accessoires, potten en pannen etc. Per appartement zal er een inventarislijst beschikbaar worden gesteld. Je hoeft dus alleen nog maar je persoonlijke spullen mee te nemen!
Nee, dit is niet mogelijk.
Er worden geen parkeerplaatsen te koop aangeboden. De Gemeente Gouda heeft het gebied rondom de Pastorie ook aangewezen als een gebied waarvoor geen parkeervergunning kan worden aangevraagd. Je kan alleen betaald straat parkeren.
Er wordt een fietsenberging gerealiseerd ten behoeve van 30 fietsen. Per appartement in de Pastorie worden maximaal 2 fietsplekken ter beschikking gesteld. De overige stallingsplaatsen zijn bedoeld voor bezoekers van het appartementengebouw.
Er is in de algemene hal voor ieder appartement één opbergkast beschikbaar.
De appartementen zijn gerealiseerd in een Monumentaal gebouw, hierdoor wordt er geen Energielabel afgegeven.
Het complex beschikt over één gezamenlijke aansluiting voor zowel gas, water en elektra. Elk appartement beschikt over eigen tussenmeters voor gas, water en elektra. De contracten met leveranciers worden beheerd door de VVE.
De VvE zal de abonnementen en aansluiting beheren en afsluiten met een internetprovider. Er is dus geen individuele keuze van provider mogelijk. Er dient rekening gehouden te worden dat er beperkingen zijn. Er kan bijvoorbeeld t.v. gekeken worden door te streamen vanaf de telefoon/computer/iPad.
Ja, de VVE is recent opgericht. Bij de notariële levering van het (de) appartementsrechten zullen alle kopers een voorschot van € 250,00 voldoen aan de Notaris, zulks ter dekking van de aanvangskosten van de Vereniging van Eigenaars.
De VvE -bijdrage verschilt per appartement en ligt tussen de ca. € 200 en € 300 per maand afhankelijk van de grootte van de woning. Dit is een bedrag inclusief kosten voor verzekering, onderhoud en beheer van het complex.
De kosten voor nuts voorzieningen zoals gas, water en elektra worden apart berekend.
Een volledig overzicht van de bijdragen per appartement vind je in het document ‘Aandachtspunten’ op de documenten pagina.
De tuin en het gebruik van de tuin achter De Pastorie zal worden beheerd door de beheerder van de Gouwekerk. De tuin is alleen bestemd voor koper(s) als overpad om te komen van en te gaan naar de gezamenlijke fietsenberging en de achter entree van De Pastorie. De tuin kan niet gebruikt worden door de kopers/bewoners van De Pastorie voor welk doeleinde dan ook.
De naastgelegen Gouwekerk is herbestemd tot een locatie voor evenementen en overige activiteiten van sociaal-culturele aard. De bestaande bestemming “Maatschappelijk” blijft onverminderd van kracht. Hierdoor zijn kerkelijke bijeenkomsten, kerkdiensten en daarmee samenhangende religieuze activiteiten te allen tijde toegestaan. Evenementen in de Gouwekerk kunnen gepaard gaan met hoorbaar geluid en een hoge bezoekers-aantallen. Er wordt van omwonenden een zekere mate van acceptatie verwacht ten aanzien van geluid ten gevolge van muziek, stemgebruik en andere activiteiten en een verhoogde drukte rondom de kerk voor, tijdens en na evenementen.
Het voorterrein voor de Gouwekerk heeft een beperkte horecafunctie. Het plein zal als terras, als parkeerplaats of als fietsparkeerplaats worden gebruikt. Verder hebben de vuilcontainers behorende bij de Gouwekerk hier een plek.